Tuesday, March 2, 2010

waktu timbang paling tepat..

55kg...berat terkini
Assalammualaikum..dah lama aku x menjenguk blog ni..busy sangat..hehe..sekarang terlalu ramai kwn2 dari pelbagai negeri n jawatan tepon, ym, n mesej aku untuk berkongsi petua aku diet ngan Jm5 ni..terlalu ramai..n bermacam-macam soalan yg mereka tanya..kdg2 soalan yg sama jer aku jawab tiap2 hari..walau macam mana sibuk pun aku akan cuba sedaya upaya untuk menjawab soalan2 tersebut..aku x ksh..selagi mampu aku akan try guide mereka..insyaallah..
ok..berbalik pada tajuk kt atas tu..antara soalan paling femes ialah time bila yg paling sesuai untuk timbang berat badan..ini antara soalan yg sering di aju setiap hari..ikut pengalaman n pembacaan aku..waktu yg paling sesuai untuk menimbang berat badan kita ialah waktu pagi lepas bangun dari tido n sebelum mengambil apa2 makanan atau minuman..ni lah masa yg paling sesuai..bila kt dah makan berat kt akan jadi berbeza..
X percaya? cuba korang timbang wktu pg sebelum makan..ngan waktu tengahari selepas makan..berat die memang akan jadi berbeza..

Pada kwan2 yg tengah berdiet ni aku nak pesan..janganla korang timbang berat tu tiap hari atau sehari 2@3 kali..nanti kalu berat x turun korang sendiri yg stress..bila dah stress mula la nk makan banyak n pk macam2..tu sume leh mengganggu proses diet korang..kalu dapat biarlah habis sekotak Jm5 dulu baru timbang..baru kt akan nampak perubahan berat yg berlaku..
Aku cakap berdasarkan pengalaman aku dulu ler..masa baru2 amk Jm5..bila nampak jer penimbang tu..g timbang..nampak jer..g timbang..pastu bila berat x turun mulalah ssh ati..semangat pun jadi lemah..silap2 aribulan hancurrr diet aku..last2 aku amik penimbang tu sorok bwah almari bilik yg aku jarang masuk..bila x nampak ok lak..bila dah seminggu aku g timbang..barula nampak berat tu turun..senyum lebar la aku..hehe..
untuk yg masih tercari-cari n ragu2 dengan produk hpm ni.jangan dok menung n memikir-mikir lg...jgan buang masa..makin lama korang menung,makin lama korang pk..makin lama la masa yg akan korang amik untuk menghapuskan lemak tu.
.
call aku sekarang 017-3660696 untuk urusan pembelian produk atau YM qaseh-shada@yahoo.com..untuk sebarang pertanyaan..FB / Nor shuhada Ibrahim..


No comments:

Post a Comment