Tuesday, February 23, 2010

disiplin ngan jus mate..

Assalammualaikum..arini dah hampir seminggu aku stop minum JM5..alhamdulillah..setakat ni berat aku menten jerrr..malah badan rasa makin ringan dan bertenaga..aku masih menjaga makan seperti biasa..mengurangkan makanan berminyak, berlemak n manis..tapi aku dah stat makan makanan yang sebelum ni aku x ambil semasa dalam proses diet ni macam ayam greng,ikan goreng, kfc,roti (yang kt kedai kek jusco tuh..apa nama kedai dier?la boheme ker?ntah luper lak)..n banyak lg la..tapi masih berjaga-jaga..contoh kalu arini aku terlebih makan..soknyer aku kurangkan makan..makan biasa2 lak..mcm sup sayur atau sandwich..so berat aku dapat dikawal..insya-allah


Banyak perubahan yang aku dapat dari diet aku ngan JM5 ni..antaranya..penampilan aku kini dah berubah, keyakinan diri makin tinggi, badan lebih bertenaga (x cepat letih mcam dulu), saiz baju n suar pun dah mengecil, fikiran lebih tenang(masa gemuk selalu ssah ati,pk nak pakai per,nak kuar segan,nak jalan2 smbil peluk pinggang n pegang tangan abg pun malu)...tapi sekarang..semua tu dah berubah..aku leh bergaya dengan ape fesyen yg aku minat, dah leh pakai jeans saiz 28(dulu malu nak pakai jeans coz peha n pinggul besar)..n yang penting dah berkeyakinan nak pegang tangan abg time jalan2..hehe..walau pun husbund aku x nah ckap paper n sentiasa pegang tangan aku time kuar jalan2..tapi aku rasa segan..yelah..time tu rasa gemuk sangat..serba x kena..sekarang kalu dia nak peluk pinggang pun dah x kisah..konfident jerrr..heheh


Dannn...ada lagi perubahan aku nak g tau korang..walaupun lepas benti amik JM5 ni..selera makan aku seakan dapat dikawal..aku dah x "pelahap" mcm dulu..mkin kantung perut aku dah kecik..aku dah x dapat habiskan satu hidangan..kalu aku paksa gak..sure kuar balik..xpun mengah x hinggattt..n setakat ni aku dah makan nasi..tapi paling banyak aku dapat makan setakat ni 3 sudu jerr..aku kurang berselera ngan nasi..tapi lebih kepada sayur atau lauk pauk..


K, citer pasal bentuk badan lak..kalu dulu pinggang aku 33cm n pinggul dalam 40 atau 42cm(aku x bape ingat..dulu segan nak ukur..x dpat time kenyataan!) hehe...aku rasa besar sgt..sekarang sume part dah mengecil..ukuran badan aku sekarang 36-26-36..hehe..bukan nak tayang badan tau..aku citer ni semua untuk mendorong n membakar semangat korang untuk jadi seperti aku..aku bangga ngan perubahan ni..kerna ni semua atas usaha ,kerja keras n semangat aku selama ni..


Jadi pd kawan2 sumer..hidup perlukan perubahan..kalu x sampai bila2 pun kita tetap di takuk lama..x akan berjaya..x akan maju..atas sebab kesihatan dan keyakinan diri kwan2 boleh hubungi saya segera di 017-3660696 atau ym qaseh_shada@yahoo.com atau FB/ Nor shuhada ibrahim..untuk dapatkan sebarang produk HERBA PRIMA>>>macam2 ada..insyaallah..aku akan try guide kalian ikut cara diet aku..pada Kwn2 n down line aku yg dah try..TERIMA KaSIH

atas kepercayaan yang telah kalian beri pada aku..aku sentiasa akan membakar semangat kalian..
Nt aku up load gambar yer..line pblem lak..

No comments:

Post a Comment