Monday, February 1, 2010

puasa n lost lagi 2 kg dgn JM5 !







terkini 57kg


Assalammualaikum...hai..hai..hai..bertemu lg kiter ye..happy sangat2 aku arini..n dengan terujanya aku mengumumkan berat aku dah lost lagi 2kg menjadikan lemak aku dah ilang sebanyak 18kg..n masih ada lg 2kg untuk aku mendapatkan berat target aku 55kg..huhu


Alhamdulillah..dengan semangat n tekad yang ada dalam diri aku, aku berjaya sampai ke tahap ni n merasa perubahan yang amat2 menakjubkan...aku juga menyeru kwan2 di luar sana untuk menyertai perjuangan aku untuk menghapuskan lemak2 degil ni..buatlah perubahan untuk diri sendiri..n yang penting sekali jangan semangat hanya separuh jalan..ingat !kejayaan x datang bergolek..bukan senang nak senang..dan bukan susah nak susah..




Roti wholemeal,kcg panggang n tomato
(juadah berbuka puasa arini n secawan milo kosong)

Sekarang aku lebih gemar berpuasa..sejak aku minum jm5 ni kantung perut aku dah jadi kecik..dah x leh isi lebih2..kalu paksa gak comfom aku rasa nk muntah x pun jadi macam ular sawa..hehe....aku gak nak kongsi pengalaman aku berpuasa ngan jm5 sekarang..bukan setakat penurunan berat menjadi lebih cepat malah badan aku teramatlah cergas..perut pun langsung tak berbunyi..bayangkan aku leh berulang alik ke pwtc mcm biasa, berjalan dari lrt ke rumah berjalan kaki dalam jarak yang jauh, n naik tangga ke tingkat 10 (umah kakak ) mcm biasa..

Padahal aku hanya bersahur dengan JM5..n malam sebelum tu aku hanya makan biskut 3 keping cicah milo kosong (pukul 11 lebih, konon2 tula sahur aku ) atau malam sebelum tido aku minum JM5 n sahur aku minum milo kosong ngan biskut 3 keping....n waktu berbuka aku hanya makan roti wholemeal 2 keping campur kacang panggang 2 sudu makan, hirisan tomato, timun atau salad n sos dengan milo kosong..tu pun kadang2 punya la susah aku nak habiskan ..bukan aku sekat atau paksa diri aku x makan..tapi memang tu yang aku rasa sejak aku amik JM5 ni...selera aku dapat dikawal...

Pada kawan2 semua..jangan tunggu lagi..call aku segera 017-3660696 untuk sebarang urusan pesanan produk atau ym qaseh_shada@yahoo.com atau FaceBook/shada ida..aku takkan bercakap kalu aku sendiri x alaminya...Hidup perlukan perubahan...Insya-Allah aku akan try guide anda sebaik mungkin n mengikut pengalaman aku berdiet..

No comments:

Post a Comment