Thursday, January 7, 2010

Kisah aku dan Mate5



Aku mula mengambil JM5 pada 11 November 2009.Memang menakjubkan, pada hari ke-3 pengambilan JM5 berat aku berkurangan sebanyak 5kg. Aku sendiri terkejut..Berkali-kali aku timbang, memang betul..berat aku dari 75kg dah turun kepada 70kg. Bertambah semangat aku nak teruskan pengambilan JM5.

Pada 16 November 2009 (berat aku 69kg), aku mula mengambil suntikan perancang keluarga. Masa tu aku agak risau kemungkinan kesan dari ubat tu akan mengganggu proses penurunan berat badan aku. Tapi aku kuatkan semangat, terus berdiet macam biasa dan buat sedikit senaman. Hasilnya, selepas sebulan...berat aku berkurang sebanyak 10kg. Dan terus susut dan susut sehingga pada hari ini (hari ke- 58) aku berjaya mengurangkan berat sehingga 16kg.

Berat aku sekarang 59kg (7 Jan 2010)..Ramai yang mula perasan perubahan pada diri aku dan ramai juga yang tanya aku ambil produk apa. Mereka begitu kagum dengan penampilan terbaruku. Aku apalagi..terus promote la..hehe...Semestinya JM5 memang bagus..formula yang begitu hebat dari Dr Rozmey, tanpa kesan sampingan dan dijamin tiada kenaikan semula!. Sebab tu aku berani cuba dan bila dah nampak kesan yang baik pada diriku, aku cuba menyarankan pula pada kawan2 dan sedara maraku.

Tak rugi pun aku korbankan gaji aku selama 2 bulan..yg penting, hasilnya sangat berbaloi dan memuaskan. Bukan setakat langsing, badan pun bertambah sihat dan cergas..bayangkan, tiap-tiap hari dari hari pertama pengambilan JM5 aku boleh naik tangga sehingga tingkat 10, berjalan dari LRT ke rumah, naik turun tangga dan berjalan dalam jarak yang jauh tanpa rasa mengah!. .dan yang paling "best" aku dah tak "heran" tengok nasi dan makanan yang sedap2. Banyak baju2 aku yang dah longgar dan baju2 lama pun banyak yang aku dah boleh pakai balik.

Suami aku pun terkejut dengan perubahan diriku dan sekarang dia pula yang semakin bersemangat mengawal diet serta memberi galakan kepada aku. Ayat yang aku tak dapat lupa bila dia cakap "sayang makin cantik, langsing, kulit pun bertambah gebu...ni yang buat abang bertambah sayang nii"...(kembang sekejap aku..haha)...Terima kasih ye bang, walaupun abang tak sponsor JM5 ni, tapi dorongan yang abg bagi tu dah cukup utk memberi semangat utk ida teruskan perjuangan ni. Sepanjang ida diet, ida tak pernah "miss" untuk masak dekat abg mcm dulu, tapi ida cukup terharu bila abg pun makan apa yang ida makan.

Tak lupa juga buat K.lin tersayang (upline), dari blog naluri_wanita, terima kasih yang tak terhingga kerana tak henti2 memberi kata2 semangat dan sentiasa menghulurkan pertolongan utk ida saban waktu. Moga satu hari nt kita akan berjumpa jua. Tanpa izin drpd-NYA, tanpa formula dari Dr.Rozmey, tunjuk ajar dr K.lin, dorongan dr suami tersayang dan tekad dalam diriku sendiri utk berubah, tak mungkin aku akan jadi seperti hari ini.

Buat sahabat2 di luar sana, jangan tunggu lagi..buat perubahan untuk diri sendiri...hubungi 017-3660696 (ida) segera atau YM aku di qaseh_shada@yahoo.com utk dapatkan JM5 serta produk dari herba prima juga untuk berkongsi pengalaman.

Sekarang aku sedang berusaha utk dapatkan berat target 55kg (kurangkan lagi 4kg)..

kita tungguuu......

No comments:

Post a Comment