Sunday, January 17, 2010

Jangan Putus Asa...

Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia untuk seluruh tetamu Mate5_dihatiku. Moga anda semua sentiasa ceria n sihat selalu..ok, arini kita nak citer pasal berat badan yang tak reti-reti nak turun walaupun dah macam-macam cara dah kita cuba, sampaikan ketahap diet nak separuh mati nii..hehe...

Macam aku sendiri, lepas aku mengambil "suntikan family planning" kali ke-2 ni berat aku menten je 59kg...kalu ikut target aku ni , aku dah dapat berat aidel aku (55kg) sebelum hujung bulan ni..frust gak pada mulanya, yela dah habis sekotak JM5 tapi berat langsung tak berganjak.dah tu aku saja je amik JM5 ni 2x sehari dengan harapan berat cepat turun n dapat melawan ubat yang aku ambik tu...

Tu citer minggu lepas..


Pada kawan2 semua jangan cepat putus asa n berfikiran negetif..tapi tu la realitinya kehidupan manusia ni..x pernah nak bersyukur n puas dengan apa yang tuhan dah bagi..Dari berat 75kg dah turun ke 65kg, target nak turun ke 60kg..bila dah dapat 6okg nak 55kg pulak..lepas dapat 55kg nak berapa kg pulak la ye..hehe, tapi xpe tu dah dikira azam untuk membakar semangat kita supaya menjadi lebih baik..Cuba kita pikir,kita gemuk dah 20 tahun, takkan dalam masa 2 hari kita nak cepat2 kurus..lemak pun dah sebati dalam diri kita, jadi jangan pikir nak kurus cepat. Biar lambat asal selamat.

Mungkin ni juga dugaan dari tuhan nak tengok sejauh mana kesabaran kita..manusia ni kalu tak diuji sentiasa je terleka, lalai...n bila aku pikir-pikir balik aku ni dah dikira bernasib baik, hanya dalam masa 2 bulan berat aku dah berkurang sebanyak 16kg (dikira cepat untuk orang yang mengambil perancang keluarga ).So, sekarang aku tengah usahakan untuk kurangkan lagi 4kg. ( munkin sebab perancang yang aku ambil bak kata Datuk Dr Che Rozmey)...yg 4 kg ni tersangat- sangatla liat nk hilang..Sebelum ni ok je..Tapi aku tak kan berputus asa n toleh ke belakang lagi.


"Alang-alang menyeluk pekasam, Biar sampai ke pangkal lengan". Xde benda yang mustahil kat dunia ni ,asalkan kita berani mencuba..dan ingat Tuhan takkan mengubah nasib dan hidup seseorang tu melainkan dengan usaha dari dirinya sendiri..pikir-pikirkanlah..


Jadi pada kawan-kawan semua, jangan tunggu lagi..hubungi aku segera di
017-3660696 (ida) atau ym qaseh_shada@yahoo.com... makin kita tunggu , makin banyak lemak yang akan kita kumpul n makin lama jugak masa yang akan kita ambil untuk mengurangkan lemak itu...


***********

No comments:

Post a Comment